lørdag 7. januar 2012

En god treningsstart på 2012!

Nå bare måtte jeg komme meg på trening igjen. Har faktisk ikke trent rundering siden 15. nov av forskjellige årsaker. Det var hardt å stå opp tidlig i dag. Gryyy tidlig etter min mening, : )
Var på plass i Skjævelandskogen i tide til også å få luftet Maja litt før vi begynte. Vi var 7 stk i dag. : )  Ser at det er veldig viktig å få varmet opp Maja før trening. Vi var ant sist i rekken så hun lå lenge i bilen før det var vår tur. Ser tydelig at hun bruker tid på å reise seg opp når hun skal ut av bilen. Hmm, liker ikke dette helt, hun er jo bare 5,5 år. Burde nok fått sjekket hoftene hennes kanskje. Hun er jo HD fri, men kan jo få forkalkninger allikevel. Der er ikke noe halting og hun traver greit når hun bare får kommet seg opp og ut av bilen. Har kjøpt back on track dekken og, men ikke fått hentet det hos Agilityshop enda.

Lise og Jan Inge var figuranter og Aud Venke styrte midtlinja. figurantene var skjult og jeg ville starte med rett i belønning. Planen var videre å kjøre rett i belønning, men en eller to ganger trekke fig helt nær og kjøre full melding. det gikk nesten helt etter planen.

Startet med god trekk inn fra første figurant så det ble en god start. Måtte "jobbe litt" for å få henne passelig nær under passeringene, men det gikk bedre enn forventet. Hun var relativt pigg og løp bra. På tredje slaget tok jeg en melding på Jan Inge. Det gikk fint. Hentet henne hos ham og gikk over grusveien før vi fortsatte. hadde nok en tre bra slag og tenkte først på å kjøre en melding til, men ombestemte meg og ville heller ta et blindslag på nedsiden. Trakk inn Jan Inge og Maja tok et bra blindslag. Langt ut og trakk fremover og søkte bra etter å ha stoppet opp et lite øyeblikk. Som om hun lurte på "hmmmm, hvor er nå denne figuranten henne?"

Kom innover igjen til midtlinja og nå merket jeg at hun var begynt å bli trøtt. Litt sånn "sakte fart" akkurat på vei over midtlinja. Men der sto Lise ikke så veldig langt ute og hun økte farten igjen. Tok nok et slag på Jan Inge og avsluttet etter dette funnet.
Veldig godt fornøyd med økta i dag. Kjekt å se at hun tok den ene meldingen greit. Kanskje jeg ikke skal gi helt opp meldingen enda.......? Er nok iallefall lurt å fortsette med kun en eller to meldinger, ha fig nær da og ellers mye rett i belønning. Vil jobbe mer med blindslag også tenker jeg.

Tok en god runde med Maja etter økta slik at hun fikk gå litt rolig før hun skulle i bilen igjen. Hadde ei økt overvær etter lunsj. Lise gikk og gjemte seg og jeg startet fritt søk. Jeg visste hun var i øvre del av skogen, men ikke akkurat hvor. Var god trekk og jeg hadde akkurat passert grusveien, etter å ha gått litt i andre del av skogen først, da Maja helt tydelig fikk Lise i nesen og satte avgårde. Funn og en kjekk avslutning på dagen.

Glemte å ta bilder i dag, så avslutter med et bilde av Maja på Tjørn tatt i sommer. ; ) 

1 kommentar:

Aud Venke sa...

Ja, det var ein fryd å sjå Maja i aksjon. Ho tok alle utfordringar på strak labb. God fart hadde ho og.
ho var vel dagens beste :-).

Ekko er og stiv så det er godt når vi får tid til oppvarming og nedtrapping.