søndag 20. juli 2008

Sommerferie på Helgøy

Mandagen etter helgekurset med Fanny, bar det innover til Helgøy på ferie. Hadde flott og varmt vær i starten, etterhvert ble det litt mer variert. Også en del regndager mot slutten av de to ukene vi var der. Men, men det er deilig å være på hytta alikevel. Maja har kost seg med Safi (mine foreldre's boxer) og Tone og Isi kom også inn en ukes tid. Det er mye avslappning og stillesitting, men daglig har vi oss en tur bort til naboøya (der er bru over), Talgje, der butikken ligger, for å "hamstre litt" mat. Hundene (og vi) får seg derfor en times tur. På veien må de for det meste gå i bånd pga mye rådyr, sau og kyr på omkringliggende marker i tillegg til et stykke med bilvei. Ellers tar vi småturer rundt i området rundt hytta, og der kan de løpe løse.

Full fart på marka (Isi, Safi og Maja)

Safi og Maja har drakamp

Se hvor flott Maja har "vikten bakåt" (sitter litt fast de der svenske uttrykkene...). Det har blitt bittelitt trening og. Har funnet meg en god planke i fjæra som etter å ha saget av den litt, er perfekt til å trene bakpartskontroll. Den skal jeg jommen ta med meg hjem også. Hun er nå kjapp til å stå på planken, men er bare såvidt begynt å røre på bakbeina samtidig som hun står. Ellers har vi lekt mye drakamp. Og fortsatt med apporten, hold fast og utgangsstilling. Jeg må innrømme jeg blir litt sløv med treningen når det er ferie....

På "mågaberget" Tone, Isi og mor (Safi i bakgrunnen)

Her på berget er det også store dammer med rumpetroll, ser du de?

Jeg var også og hentet guttene mine sine tremenninger (Simon og Kasper) på Stord. De bor i Bergen og ble kjørt til Sandvikevåg av sin mor, der meg og Eirik hentet dem. Alle fire gutta har hatt det storveis sammen. Simon fylte også 12 år den 14. juli, så da var det bursdagsfeiring med gode kaker og ballonger på vika, som vanlig. (Ballongene blir bundet med en litt lang taustump fast til en sten og kastet på sjøen, så ligger de der til pynt.)

Maja fikk også være med på trampolinen

Flott regnbue på vika

Maja har funnet seg et krabbeskall nam, nam....

Nå er vi kommet hjem, men bare for å vaske klær og "pakke om". Vi reiser i morgen (mandag) videre til Tjørn (i Bjerkreim) for å være der en uke sammen med Tone og Isi. De har meldt knallvær foreløpig så det håper vi slår til .... ; )

Det blir nok mange gode lange fjellturer på oss i år også, tenker jeg. Vi drar hele familien og har pakket alt fra votter til badebukser......for et lass som nå ligger klar på gangen. Skullle tro vi var 10 mann som skulle dra og ikke 4...... (godt hytta er stor)

Hytta ligger på ca 500 m.o.h, så det kan jo også bli kalt hvis været snur og blir dårlig.....
Ja ja, å pakke "lett" og fornuftig er ikke min sterkeste side. En kan jo aldri vite....hva en vil trenge på fjellet.

Mer bilder fra Helgøy ligger forresten her.

3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Eg misunner dykk den plassen på Helgøy!

Ang bur som du nemnde i kommentar hjå meg. Du kan få kjøpe det eg har veldig billig. Det er for lite til Ekko. Når du er klar for trening tar eg det med så kan du sjå på det.

Gro sa...

Ja, det er en drømmeplass synes eg.
Flott det med buret Aud Venke. Me snakkes.

Anonym sa...

Så deilig med ei hytte der hundane kan springa laus da. Ser ut som om dåkke kose dåkke masse. Kos dåkke videre så snakkes med snart.