søndag 13. mai 2012

Mer rundering........og en uventet hendelse.

Denne lørdagen var vi velsignet med en fin soldag, om enn med noe sterk vind. Vinden merkes ikke så godt inni skogen på Sviland og gir gode forhold for overværstrening. (selv om vinden kommer fra alle kanter innimellom her da)

Det var Gry, Aud Venke, Lise og meg som skulle trene. Vi var tre som ville ha to økter så da valgte jeg ei økt med rundering og ei økt med overvær.
Maja var siste hund ut i dag og jeg skulle trene med kun funn idag, + ispedd noen meldinger litt tidlig i økta. Aud Venke måtte gå tidlig så jeg måtte klare midtlinje- arbeidet selv. Det går jo fint det, litt verre synes jeg det er når jeg skal ha blindslag. Da er det godt å ha en som styrer midtlinja for meg. Startet i motsatt ende av løypa for å utnytte vinden best mulig med tanke på fremdrift. Sendte først på et slag "rett i belønning" hos Lise. Så var det melding hos Gry. Her var hun noe treig med å ta bittet. Tuller en stund og vil gjerne ha belønning med en gang. ; ) Så tar hun bittet og greit inn. Nå husker jeg ikke helt, men jeg tror jeg kjørte melding på de to neste slagene også, før jeg gikk over på resten "rett i belønning". Gikk relativt greit med meldingene, fikk et lite "ja" fra meg når hun hadde tatt bittet.

På flyingen jobba hun bra og jeg synes at hun hadde gode passeringer, alle bortsett fra en, der hun var litt for langt fra meg. Trakk figurantene noe inn mot slutten da Maja ble sliten og fikk vel totalt en 10 - 11 slag tror jeg.
Hun hadde en riring på spesielt den ene figuranten idag.... nærmer hun seg hormontiden (tida før løpetid) mon tro. Hun har ofte mer riing i perioden før og etter løpetid, i tillegg til at hun ofte blir mer umotivert og ukonsentrert på trening. Litt pausekosbilder:

Gry og Silja (Maja bak)

Lise og Scott

Lørdagsgodtet mitt, mmmmm ; ) 

Vi tre som var igjen ville alle benytte den gode vinden til overværssøk etter lunsj. Alle tre hundene gjorde gode søk og var ikke i tvil når de fikk figgen skikkelig i nesa. : ) Men dagens beste var jo Lise da.... he he jeg humrer og ler enda av hennes bragd.
Jeg gikk sammen med henne når hun skulle finne Gry som lå som figurant. Vi hadde tatt på Scott arbeidsantrekket og gikk nedover i skogen i "slanger" på tvers av vinden. Idet vi krysser elva, hører jeg det plaske bak meg. Ja, nå tar Scott seg et lite avkjølende bad, tenkte jeg og snur meg for å se. Men det er ikke Scott, det er Lise som ligger og ruller seg i elva.....!!! Jeg stokk sånn og tenkte, "hva i alle dager", syntes at hun lå så lenge (og uten å rope eller lage noe lyd)  før hun begynte å bevege seg, at jeg trodde hun hadde skadet seg. Men så omsider bakser hun seg opp igjen. Da klarte jeg ikke holde meg lenger jeg lo og lo, det var slikt et vanvittig sprøtt syn da jeg snur meg for å se på Scott  -og der ligger Lise. ; )  Hi, hi, ikke vondt ment Lise, men det var et  skikkelig morsomt syn. Heldigvis hadde hun klær på som tålte litt vann, og ble ikke sånn dyvåt iallefall. : )         Takk for en flott treningsdag alle sammen!!

Her har Maja funnet Gry på overvær


Ingen kommentarer: