søndag 20. januar 2008

På "nye stier" ved Dalevann

I dag ble det en god og lang søndagstur sammen med Tone og Isi. Vi var ute i 3,5 time i området rundt Dalevann.
Startet kl. 13.30 fra Dale og så at det var en del biler på parkeringsplassen, og derfor sikkert også en del folk ute og gikk tur. Vi bestemte vi oss da for å ta en litt annen rute enn den vanlige stien oppover mot Dalevann. Vi gikk forbi den vanlige stien og fortsatte over ei mark før vi tok oss over ei stor steinur og oppover skråningen på venstre side for hovedstien.

Her er vi kommet oss over steinura

Her var det ganske bratt til tider og det kjentes godt i leggene etter ei stund med klatring oppover. Topp trening både for to og firbeinte. Vi gikk til vi kom til en bratt fjellvegg som tydeligvis var en av klatreveggene som vi visste var i området. Har bare ikke sett dem før. Her hang det bolter oppover veggen til å feste klatretau i. Ikke ville jeg klatret oppover der. Skikkelig bratt var det.

Tone i klatreveggen

Vi måtte ta oss litt nedover et stykke, før vi igjen kunne klatre videre oppover i skråningen. Fant etterhvert noe som lignet på en sti og fulgte denne videre oppover.

Kom opp på et "platå" der det var kjempe fint terreng å gå i, her fant Tone ut at hun hadde vært før da hun gikk orientering. Og der fant vi jommen orienteringsposten oppå en kolle. Den stod visst på akkurat samme sted som sist.... Flott utsikt var det også oppå her.

Maja nyter utsikten

Kunne se nedover mot Dalevann og så folka som gikk der nede på stien rundt vannet. Hadde en liten rast her oppe før vi gikk videre og traff på turstien som går opp til Lifjellet. Her gikk vi nedover på stien og fortsatte på denne rundt vannet. Fikk noen flotte solnedgangsbilder i enden av vannet. Det var begynt å mørkne da vi var tilbake ved bilene ca kl. 17.00. Hadde ei lita regnbyge på hele turen, men vel i bilen startet plaskregnet, he he godt fornøyd med det. ; )

Se flere bilder fra turen i mitt fotoalbum