tirsdag 10. mars 2009

Sliter litt på barnålsbunn....

På søndag forrige helg reiste jeg til Sviland også på søndagen. Skulle gå tur med Annette og hente Tone sin slutt på det sporet jeg la til henne på lørdagen som hun aldri fikk gått pga leteaksjonen.

La ut et spor til Maja før Annette kom. Det var ikke så langt (300m) og startet på barnålsbunn og gikk over i gress/skogsbunn etterhvert. Gikk ut slik at Maja kunne gå vinkelrett på sporet for å se om hun ville velge rett vei. Glemte å sette på gps'en i starten da jeg la det ut, så det viser ikke på sporloggen.
Maja valgte rett vei, men gikk av sporet igjen nesten med en gang. Her trodde jeg egentlig først hun var på spor, så hun var ikke lett å lese.
Hun kom innpå igjen, men ikke lenge etter var vi av igjen. Nå dro hun mot veien og så igjen ut som hun var på spor, men her visste jeg jo at jeg ikke hadde gått. Jeg stanset henne og gikk noe tilbake der jeg visste at sporet var. Etter litt mer rotling her fant hun det igjen og etter det bar det ned skråningen og over på gressbunnen. Her gikk det betydelig bedre. En runde nedi dumpa og oppover mot bilene igjen og der fant hun slutten.

Nå kan det jo tenkes at der har vært andre spor der i barnålsskogen som Maja dro sånn mot veien, men jeg har jo tidligere også erfart at hun ofte sliter på barnålsbunn.

Slik så sporloggen ut: Meg= blå, Maja og meg = gul

Ingen kommentarer: