lørdag 19. september 2009

Høyre fot og frys på musematte

Det var et deilig treningsvær på torsdag, selv om vi godt kan kjenne det begynner å bli ganske så kaldt utover kvelden.
Vi var en lystig gjeng på fem som var kommet for å bli kurset av Arne. Selv trente jeg sammen med Silje og Aud Venke.

Ekko med fin kontakt

Se hva jeg kan, sier Pia!

Høyre fot
Startet med høyre fot. Fikk tilbakemeldinger på å få til en smidigere vending (min vending), og ikke ta små skritt eller stoppe opp i det jeg snur meg. Denne nølingen og rotingen fører nemlig til at Maja stopper opp og mister fokuset i det jeg snur meg. Syns jeg fikk det litt bedre til etterhvert. Fikk klikket på mange gode, der Maja også øker farten rett etter vendingen for å oppnå øyekontakt igjen. Nå må jeg gradvis øke lengden på foten, før jeg belønner.

Frys på musematte
Fikk en liten økt med musematta halt til slutt. Her gikk det veldig bra. Hun hadde god fart tilbake mot matta etter at belønningen var kastet noen meter bortover. Hun stod også et sekund og to stille på matta. Her må jeg også gradvis øke tida hun skal stå i frys på matta før jeg belønner.

Godt fornøyd med jobbinga vår i dag. Maja var treningsvillig og jeg klarte å gjennomføre ganske korte økter.
Vi avslutta med stafett. Scotty og Era mot Ekko, Pia og Maja. Øvelsene var 5 sek. sitt, 5 sek. stå, 5 sek. dekk og to runder rundt siste kjegle før vi skulle spurte tilbake til start.
Selv ble jeg så oppttatt av å belønne øvelsene at jeg ikke klarte telle sekundene. Det ble ropt iherdig av de andre på laget at jeg måtte gå videre, he he. Skikkelig artig med litt futt og fart og godt å få litt varme i kroppen igjen. Vi kom inn et par sekunder bak Anne Lise og Scotty, men de fikk visst 2 straffesekunder for et eller annet, så da ble det uavgjort. : )

Ingen kommentarer: