søndag 9. oktober 2011

Flott soldag innimellom alt regnet

Lørdag hadde de meldt fint vær : ) og heldigvis ble det slik også. Kaldt fra morgenen av, måtte på med vinterlua,   men deilig og varmt utover dagen.

Her nyter vi sola i pausen

Vi var 6 stk som skulle rundere denne lørdagen på Sviland (Aud Venke, Gry, Lise, Katrine, Kari m/Tammie og meg). Maja var nr 5 i rekken. Det er første treningen for Maja etter sykdomsavbrekket med vond fot og antibiotika. I tillegg er det nå tiden for innbilt svangerskap. Har merket at hun sover mer enn vanlig, samtidig som hun er noe masete og har litt opphovnede bryst. Der er nok litt hormoner i sving ja.

Valgte derfor å kjøre kun "rett i belønning" og uten blindslag i dag. Fikk heller jobbe litt med kontrollen på midtlinja og piffe henne opp med litt lydpåvirkning hvis nødvendig. Gry styrte midtlinja og Lise og Katrine var figuranter.
Det gikk igrunnen ikke så verst syns jeg. Hun løp ikke fort,  men mer jevnt og trutt. Varierte litt mellom flying og å hente henne hos figurant. Valgte også å stanse henne på midtlinja en gang og to, for så å gi henne lydpåvirkning før jeg sendte henne ut igjen. (for å gire henne opp litt)

Andre økt valgte jeg et frittsøk på overvær. Lise gikk å gjemte seg og gav meg beskjed på radioen sånn ca hvor hun var. Der var lite vind inni skogen så hun måtte relativt nær før hun fikk fert. Tydelig markering og rett i funn. Neste gang skal jeg be om et mer ukjent søk, der jeg ikke vet hvor figuranten er, men bare vet i hvilket område jeg skal lete. I tillegg skal figgen bruke ponchoen slik at en kan bli mer usynlig.

Gry og Lise som også var igjen til andre økt trente melding med sine hunder.

Silja har akkurat fått "vis" kommando og skal til å spinne avgårde. 

Silja jakter på belønningen sin. 

Scott holder fast (høy sigarføring her) : ) 

Så var det belønning hos Gry

På en så flott dag er det nesten så en ikke får lyst til å dra hjem. Vi tok oss derfor en luftetur med hundene etter trening. Scott koste seg med damene som begge visst luktet ganske så godt. Men han var flink og "skjønte tegningen" da han innimellom ble kjeftet litt på av de to utvalgte.

På vei oppover grusveien

Nok en svart "slikkepott" tenker vel Maja (Isi er den andre, he he)

Litt avkjøling i bekken

1 kommentar:

Lise sa...

Herlig, ja det var en flott dag. Jeg synes Maja gjorde det ganske bra, hun er jo ikke av de raskeste bestandig. Men var stødigere denne gangen enn sist. Så har jeg visst forelsket meg litt i kosejenta di. Det er bare viltre bajaser hjemme hos meg.