søndag 4. oktober 2009

Søndagstur med orientering i Brekko

Jeg sov lenge også i dag. Helt til halv tolv, faktisk. Tone og meg ville ta en tur litt lengre tur i dag, til tross for vind og heftige regnbyger. Vi valgte å dra opp til Brekko og ta en del orienteringsposter der.
Kjørte ikke hjemmefra før litt før ett, og der var en del kraftige regnbyger på bilturen opp. Da jeg var på motorveien var det så ille at jeg, til tross for å ha vindusviskerene på full guffe, måtte bremse kraftig ned, for sikten var nesten lik null. Ganske så skummelt faktisk.

Vi startet turen ca kl. kvart over to fra den øvre p-plassen. Der stod faktisk en 4 -5 biler til der, men vi traff ingen på turen vår, da vi jo også går en del utenom stiene når vi orienterer. Der var heldigvis lengre perioder med opphold underveis, til og med et par solgløtt, men også kraftige regn -og haglbyger.

Vått i marka


Litt blå himmel skimtes

Vi tok 7 poster i dag og alle gikk det greit å finne frem til. Vi tok annenhver post Tone og meg slik at jeg også får trent noe på selve orienteringen. Hadde matpause inni en gapahuk. Det var jo selvfølgelig opphold akkurat da, men det var greit å sitte litt lunt og godt og nyte mat/kaffe. Fikk også hengt opp våte jakker for litt tørking.

Koselig inni her

Deler av turen gikk på en sti rundt et vann. Det var skikkelig bløtt og myret i området, og stien liknet til tider mer på en bekk enn en sti. Skimtet et par sauer og noen kyr litt lenger oppe i lia her, men ingen dyr i nærheten av der vi gikk.

På vei langs vannet

Tunga beint i munnen

Over ei bru

Vi var ute i ca fire timer og gikk ca 8,5 km. Selv hadde jeg ikke med kamera, men har "stjålet" noen bilder fra Tone sin blogg.

1 kommentar:

Tone sa...

Ja, det var en fin tur, på tross av været. Kjekt å gå der man ikke er så ofte :-)
Du begynner jo å bli riktig flinke te å orientera og ;-)