torsdag 25. februar 2010

Mer snø,vind og snøføyk.......

Slik så det ut da jeg tittet ut hyttedøra i morges:

Brrrrr. I dag var det definitivt Roald sin tur å ta morgenluftingen av Maja, he he. Det blåser fra alle kanter her rundt hytta og utrolig hvor mye snø som legger seg rett utenfor. Må være noe "virvelvindfenomen" utenfor her.
Hadde sen frokost og det ble langt på dag før lysten til å gå ut kom.

Det var kjeledressvær i dag ja. Godt innpakket tok meg og Roald en tur oppover veien. En liten bildeserie fra turen forteller hvorfor det ikke ble noen lang tur........

 

  

  

 Et lite gløtt av sol på andre siden av Ørsdalsvatnet
 

Kan såvidt skimte veien opp til hytta midt i bildet
 

 På vei tilbake
  

Hytta sett oppe fra veien
 

Det blir nok stort sett innedag i dag, tenker jeg. : )

5 kommentarer:

Tone sa...

Uff, ja det var litt av ei snøføyke... Her har det også snødd tett fram til ca 14. Men ikke så mye vind, heldigvis, som på fjellet.
Godt å ha ei god varm hytte å komme inn i kan jeg tenke meg.
Jeg har vært på ski i 1,5 time i Sørmarka i dag, og de smørefrie skina klabba.... skal de det da...?? "Drittungt" å gå med de klabbene, selv om mesteparten glei av i nedoverbakkene. Kanskje pga mye nysnø og rundt null grader?

Reiser dere hjem før søndag?

Gro sa...

Har kje greia på smørefrie ski, men det må vel ha med føre å gjøre da tenker jeg.
Vind ja, gikk nettopp en tur ut oppover mot vannet, klarte nesten ikke stå oppreist i motvinden, he he. Snudde etter at Maja hadde fått gjort det hu skulle. : )

Mulig vi drar allerede i morgen, for da har de ikke meldt snø. Brøytebilen kjører rett som det er, men det blåser så fort igjen enkelte steder på veien. Hadde vært greit med opphold på vei hjemover.

Aud Venke sa...

Her skin sola! Tøft ver på Tjørn. Innever er jo til å kose seg i. Lese, spise og spele.

Gro sa...

Så bra dere har fått sol Aud Venke, har jo sett på nyhetene at Bergens bilister har slitt litt i det siste...

Jo, innevær er greit nok det, bare det ikke blir for lenge.
Ha en fortsatt herlig ferie begge to. : )

Elisabeth sa...

Ja sikkert lurt å vente med å kjøre til været er litt bedre. Dumt været ikke er med dere på hytteturen. Håper nå dere koser der for det.