mandag 6. desember 2010

Vintertur på Bråstein og juleforberedelser

Julen nærmer seg og det er travle tider, men fikk da gått en herlig tur på Bråstein i dag. Merker godt det er blitt mildere vær, men på Bråstein var det mye mer snø enn hjemme. Sola var fremme og den står nå lavt på himmelen. Fikk en del flotte bilder av sola som skinte gjennom trærne. Det virket igrunnen som om hele Bråstein var innhyllet i tåke/frostrøyk i dag.

Trolsk stemning



Maja har hørt noen på vei opp mot grusveien

På vei mot elva

Mye is ute på elva

Stilige isformasjoner


Etter turen dro vi til mor og far på Hestnes for å bake kakemenner. Guttane mine kom også og skulle være med.
Her er vi i gang

Dyp konsentrasjon?.....eller vil ikke være med på bildet....?

Litt av et tryne..... (Safi)

Eirik's selvkomponerte nisse

Forsøk på julekort.....? 

Pynting med melis

Andre forsøk på julekort.......?

Etter at Safi hadde vært heeeelt oppi kamera var det desverre kommet dugg på linsa slik at de andre julekortbildene var helt grautete og utydelige midt på bildet. He he, må nok forsøke igjen en annen dag.

Litt småtrening på løsbitt har vi nå holdt på med i det siste også når vi er ute på tur. Har funnet ut at Maja ikke har noe imot å holde fast løsbittene (også slangebittet) hvis jeg kaster det litt bortover. Da løper hun ivrig å henter dem. Hmmm, er det kun i den situasjonen der hun skal ta det fra hånda mi som hun reagerer negativt på? Eller er det underlaget? Jeg har passet på å kaste det ut i litt høyt gress eller lyng for da er det enklere for henne å plukke det opp enn på hardt underlag.
Litt rart dette her, men jeg får bare fortsette å kaste litt til før jeg igjen forsøker å holde det foran henne slik figurantene jo skal gjøre under treningen.
Har lagt ut flere bilder fra dagen i mitt  fotoalbum.

3 kommentarer:

Tone sa...

Skikkelig flott det første bildet :-)

Mmmm glede meg te jul, med så mange gode kakemenner :-P

Elisabeth sa...

Flotte bilder med fantastisk julestemning :-)

Kristin og Hera sa...

Så flotte bilder! Ble i skikkelig julestemmning nå :)