mandag 18. april 2011

Grusspor, rolsespor etter May Karin og mistet sporline på Sviland

Onsdag var jeg på området og trente spor. Fikk sjekket ut at NRH ikke skulle bruke området ved aboreet og ville trene grusspor i dag. I tillegg var May Karin så grei å legge ut et spor for meg i skogen. I tillegg til meg var Gry, May Karin, Marit og Jan Inge kommet for å trene. Det var en flott kveld med sol og lite vind.
May Karin spurte om hun kunne ta med Molly da hun la ut sporet og det mente jeg ville gå greit. Mener å huske at jeg har gått spor etter Tone og Isi før og at det gikk fint. Hun fikk med seg fire gjenstander til å legge ut i sporet.
Selv la jeg ut et lite grusspor med godbiter i, etter å ha utstyrt May Karin med min GPS og vist henne hvor hun skulle gå.
Grussporet ble på vel 20 - 30 meter. Dette ville jeg gå med en gang for å unngå at godbitene forsvant og i tillegg der var også biler som kjørte på denne veien, rett over sporet mitt.......

Gikk med kort line og satte henne rett på sporet. Måtte holde igjen for Maja søker seg rett ut mot terrenget når vi kommer på grus. Dette må læres fra bunn av tydeligvis. Etterhvert som hun fikk smaken på godbitene gikk det bedre. Litt byksing fremover mot neste godbit, men ellers gikk hun rolig. Stanset opp et par ganger, men kom seg igang igjen. Slutten hadde jeg lagt litt inn i veikanten for at den ikke skulle være så synlig. Hun så litt snytt ut etterpå over å bare ha fått gå et så kort spor. : ) Må trene mye mer på dette fremover.

Etter ca to en halv time og litt div trening på blant annet slalom og bom og masse jabbing, var det skogsporet sin tur.  Alle de andre var nå gått hjem og det var begynt å mørkne litt inni skogen. Så ingen startsløyfe, men visste jo så noenlunde hvor hun hadde gått, så tok et sporoppsøk her. Så durte Maja ivei innover. Det gikk på kryss og tvers innover, he he. Vi fant jo noen gjenstander, men ellers ble det bare rols. Mye løping på Maja. Hun så ofte ut som hun var på spor så jeg fulgte etter...........  Klarte å la være å se på GPS'en iallefall og bare gikk. Mot slutten ble hun ganske forstyrret av halsing, det var tydelig at en av NRH sine hunder hadde gjort funn. Etter å ha holdt på i over en halv time gav jeg rett og slett opp. Vi fant ikke slutten idag. Men mye jobbing var det iallefall, Maja var tydelig sliten og hadde jo heldigvis blitt belønnet ved de tre gjenstandene vi fant. Vi tuslet tilbake til området og da kikket jeg på GPS'en.  Hi hi, den så helt sprø ut. Det var nå umulig å se hva som var mitt spor og hva som var May Karin sitt. Det gikk spor overalt inni skogen, he he.

Skal få lagt ut loggen, når jeg kommer hjem fra påskeferie for har ikke tilgang til bildene som er lagret på maskinen her på hytta. Da jeg la på ulik farge hjemme så kunne det se ut om om vi hadde gått rett over slutten uten at hun har funnet den. Kanskje den var borte? Men jeg så jo heller ingen sluttsløyfe, så det var rart.

Vet ikke helt hva det var som ble så vanskelig. Kanskje det var fordi Molly hadde vært med? Kanskje andre også hadde gått her? Fant jo en orienteringspost også inni her, he he. Kanskje det bare var en dårlig dag?Ikke godt å si......

Da jeg holdt på å pakke for å dra inn på hytta på lørdag, fant jeg ikke sporlina mi. Hæ, hadde jo lagt den i bilen på onsdag. Eller hadde jeg ikke det? Kunne jeg ha glemt den igjen på området? Lette og lette, men den dukka ikke opp. Irriterende!!! Fikk meldt de som hadde trent på området på dagen på torsdag, men de hadde ikke sett den. Kunne jeg ha gått fra den inni skogen? Jeg husker faktisk ikke hva jeg gjorde etter at jeg var ferdig med sporet.
Fikk også meldt Tone og ba henne se etter hvis hun skulle til Sviland i løpet av påsken. Søndag fikk jeg telefon fra Tone som sa at der lå ei orange sporline på bordet på området, sammen med en gul thermos. Lina var lik min, så da kunne det jo være at noen har funnet den og lagt den der?  Men thermosen var jo ikke min..... Ja ja, Tone tok med lina, så får jeg se om det er min når jeg kommer hjem. Håper det!!! : )

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Det er sikkert din line. Er jo ikke daglig folk glemmer orange liner. Så den er nok din. Du må ha god påske. Kos deg masse. :-)