søndag 1. november 2009

Framføring + agility

I dag var det tid for framføring av "fot-formasjonen". Maja og meg (mest meg forresten) har trent en del på programmet når vi har vært ute på tur idet siste. Hvis noen har sett meg så har de nok lurt litt tenker jeg, der jeg har gått og marsjert, snurret med fingrene, gått bakover, stopp, fremover igjen, ny snurr osv osv... Det har nemlig skjedd både med og uten hund, he he.
Nå skulle det vises frem sammen med alle de andre. Vi stod alle på en lang rekke med ikke så veldig lang avstand mellom oss. Selv om vi har trent så har vi ikke gjort dette sammen med andre så jeg var rimelig spent.

Sorry Elisabeth, fikk ikke filmet noe, fordi vi gikk alle på en gang. Og Arne hadde nok med å se på oss, se på arket og kommandere oss. Det gikk visst litt i baddel for ham også, he he.
For Maja og meg gikk det rimelig greit. Selv om hun ble noe forstyrret av hundene rundt, så fikk vi gjennomført alle øvelsene så noenlunde. Bortsett fra bukkingen da, den kan hun ikke enda. Vi gjennomførte uten bånd, og det er jeg veldig fornøyd med.
Arne syns me va goe adle man, men helt fornøyd kan han ikke ha vært.....he he, for nå skal vi fremføre en gang til neste torsdag. Det ble litt diskusjoner om hva som var fremover og bakover og "oppskriften" kunne tydelig misforstås. For hvis du går fremover og skal snu å gå bakover, så kan du jo både snu deg selv rundt og dermed gå bakover, mens det Arne tydeligvis hadde tenkt var at det betydde å snu retning og starte å gå bakover. Forvirret??? Ja, det var ikke fritt for at noen av oss var lettere forvirret, he he. Det ble litt ulik snuing her, og vi spriket litt i forskjellige retninger. He he, ikke akkurat så synkront som det skulle være. Ja ja, nå har vi iallefall en uke til å trene på.: ) 

Etterpå var det agility-øvelser som stod for tur. Vi fokuserte på hopp, slalom og tunneller. Vi baklengskjedet hopp og tunnell for å trene på å ta tre hopp, og to tunneller etterhverandre. Hundene skal løpe frivillig fremover og vi brukte avstandsbelønning for å få til dette. Jeg jobba sammen med Aud Venke i dag. Maja klarte greit et hinder, men da vi prøvde to, begynte hun å løpe rundt det siste hinderet. Måtte tilbake til å ta kun et hinder. Slalomen gikk fint. Hun søker her frivillig inn i første port og ble belønnet strategisk ved å kaste belønningen inn den andre porten. Tunnellene var det også nok å trene kun en med Maja. Ved begge to så gikk hun forbi den siste. Luringen.....: )
Nå mot slutten ble Maja veldig sløv, ukonsentrert og lite treningsvillig. Hun var tydeligvis "trøtt i hodet" og ikke i treningshumør.

Ekko imponerte stort i dag, spesielt med tunnellene. Den svære hunden syns tunneller er kjempeartig. Det var bare det at den ene tunnellen var veldig liten. Alt for liten for Ekko, trodde vi.....  Ekko ville tydeligvis prøve han, og plutselig løp han inn i den lille tunnellen. Hele tunnellen ble nærmest til et trekkspill i det han bakset seg gjennom. He he, som vi lo. Han gjorde dette mange ganger, helt gira og kjempeivrig. Vi måtte holde litt i inngangen på tunnellen for å unngå "trekkspilleffekten". : ) He he, stilige Ekko!!!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Utrolig dumt ingen filmet ja. Men det va jo bra det blir ny mulighet for det på torsdag da. Gleder meg .... igjen....

Aud Venke sa...

Nå har eg trent på å gå rett veg så kanskje det er håp??

JA, Ekko storkoste seg med tunnellane. Eg blei skikkeleg overraska for eg hadde venta mange protestar. Han turde så vidt dei store før