søndag 6. januar 2008

Langtur i Daleområdet

I dag var Tone, Isi, Maja og jeg på lang tur (4 timer) i Daleområdet.
Været var fint, litt overskyet og litt sol. Det blåste litt på toppene, men ikke på langt nær så mye vind som i går…
Vi startet turen på parkeringsplassen ved Velferdsbygget kl 11.45. Derfra gikk vi skrått oppover og oppover og oppover mot Resasteinen.Der var faktisk sau i starten av turen, ikke så langt fra gården, så vi tok hundne i bånd her.
Turen opp mot Resasteinen og videre går i flott fjellterreng. Det er veldig kjekt med denne type terreng så å si “rett utfor stuedøra” (dvs 20 minutters kjøring fra Forus)
Etterhvert kom vi opp til Resasteinen. Her er det en flott utsikt, så vi tok en liten pause her
Fortsatte så over Skjørestadfjellet og over Jødestadfjellet. Så gikk det bratt nedover mot Dalevatnet.
Det var steder det var vanskelig å ta seg fram i oppover- og nedoverbakkene pga is som lå på/ved stien. Derfor tok turen noe lengre tid enn vanlig. Hundene kom seg fint fram, det var verre med oss på to bein…
Nede ved Dalevatnet tok vi en liten matpause, mens vi vurderte om vi skulle gå rundt vannet også i samme slengen….
Men vi fant ut at det ble mørkt om en times tid så vi gikk fra Dalevatnet og ned mot bilene og var fremme der 15.45.
Da jeg var nesten hjemme begynte det å regne litt, snakk om flaks…

NB! Dette innlegget er kopiert fra Tone og Isi sin blogg som en del av utprøvingen da bloggen ble laget, men det var jo så bra beskrevet så jeg bare lar det ligge jeg.....

Se flere bilder i mitt fotoalbum