onsdag 27. februar 2008

Vinterferie på hytta

I vinterferien reiste hele familien inn til Helgøy (i Ryfylke) på vinterferie. Det er godt å komme litt vekk fra "heimen" innimellom. Snø er det jo lite av der inne, men hva gjør vel det? Og i vestlandsværet går det godt an å finne på ting å gjøre inne også. Monopol, fantasi og uno ble flittig brukt.

Maja utenfor hytta

Maja har det helt flott der inne iallefall. Hun kan springe løs hele tiden og turområde er det rett utenfor døra. Ikke er der kyr eller noe ute heller på denne årstida, deilig. Men der var noen dyr ute som hun synes var veldig spennende, og det var rådyr og mink. Hun tok stadige avstikkere når vi var ute på tur og kom tilbake ganske så pest etter å ha spora opp og løpt etter rådyra. Minken var det heller ikke vanskelig for Maja å få ferten av, men den ligger jo og gjemmer seg i brygger og steinurer, noe Maja syntes var litt frustrerende. Det gav hun tydelig uttrykk for.



Vårtegnet "Ku symre" fant vi også














Fikk gått gode turer selv om ikke været var det beste. Stillheten er vel noe av det jeg synes er det aller beste med å komme inn på hytta. Ingen trafikkstøy....... bare stillhet!!
Så får det heller være at jeg blir litt lei av å vaske opp i en stamp for hånd og hente vann innimellom......er man på hyttetur så er man på hyttetur. Da setter en jo også ekstra pris på oppvaskmaskinen, rennende vann fra springen og ikke minst dusjen, når en kommer hjem igjen.

Ellers pleier vi alltid ha oss en tur bort på kaien (Helgøysund) i løpet av dagen. Der blir det litt handling og "radling " med de fastboende om ting og tang. Koselig det også. Så er det å få varene tilbake til hytta igjen, først 5 min i bilen, så gjennom skogen og over markene....... kanskje jeg skulle skaffet meg en kløv til Maja etterhvert. Det hadde jo vært veldig greit.


Vi nyter utsikten mot Nord-Talgje















Mye rusk og rask har havnet i fjæra i løpet av vinteren.

















Se flere bilder i mitt fotoalbum

1 kommentar:

Anonym sa...

Kløv e bra. Har brukt det litt på Chico. Men han like ikkje når det blir pittelitt vekt på det. Då har han sotte seg ner å nekta å gå videre. Men eg har ikkje trent noe særlig på det heller. Det trengs litt trening og tevenning. Men det hadde jo vært deilig for deg da. Så absolutt å anbefale.

Ser ut som ein herlig plass den hytta. Kan tenke meg dåkke har det gøy der ja.