fredag 1. august 2008

Tilbake på trening

Har vært mye ute og reist i sommer og dermed også lite trening, spesielt etter at varmen satte inn, så i dag var det kjekt å være tilbake.
Det er jo fortsatt godt og varmt og det merkes på Maja også. Hun blir ganske sløv. Vi var seks stk på trening i dag. Silje/Pia, Torhild/Era, Aud Venke/Ekko, Marit/Punky, Elisabeth/Faya og meg og Maja.
Delte oss først i to grupper og ville ha en runde på innkalling. Maja er rar og, hun har tidligere hatt en tendens til å bli sittende når jeg kaller inn. Kan kanskje være at det har vært pga langlina/båndet, så i dag ville jeg prøve uten. Valgte også å ikke ha forstyrrelse og selv springe fra henne når jeg kalte inn. Sprang også helt ut av syne. Første gang tror jeg hun avventet litt før hun sprang, og muligens også stoppet litt opp da jeg stanset og kom til syne for henne. Men hun kom da, og fikk leke med pinnsvinet som belønning.
Andre gang gikk det visst raskere, jeg fortsatte å løpe til hun kom helt bort til meg. Flott. Skulle jo stoppet der......men det gjorde jeg ikke. (dumme meg)
Tok en tredje gang også, og da kom hun ikke, tror hun stoppet opp og tok visst en annen vei for plutselig kom hun bak hekken andre veien??? Ja ja, etterpåklokskapen lenge leve......

Andre økt valgte jeg å trene bakpartskontroll på klossen. Maja startet med å sette en labb oppå. Fikk ikke belønning for det. Måtte vente henne ut litt før hun satte begge labbene på klossen. Holder på å jobbe med at hun skal bevege bakbena rundt. Dette har hun ikke skjønt helt enda...
Fikk omsider til et par bevegelser med bakbeina og fikk belønnet disse. Må også finne en måte å få henne til å bevege seg mot meg med bakbeina, istedenfor fra meg, slik hun gjør nå.

De andre to hadde hilsetrening i andre økt, noe som gikk veldig bra med begge to. (Punky og Faya) Dette må jeg begynne på med Maja også, vi har ikke prøvd det enda.

Til slutt gikk vi en liten tur med alle hundene i bånd. I starten på rad og rekke, der vi vekslet på å gå forbi hverandre for å la hundene få prøve å gå både foran, i midten og bakerst. Noen steder gikk noen også litt ved siden av hverandre. Fin trening for hundene dette.

Vi satt også mye å slappet av og pratet i den gode varme kvelden, og det var kjempekoselig. For min del var det sååå lenge siden. Var også så heldig å få kjøpt meg et bur for en billig penge, av Aud Venke. Det var for lite til Ekko. Tusen takk Aud Venke. Nå kan jeg også starte med burleken med Maja. : )
Prøvde såvidt litt rett før vi skulle gå hjem. Ville gjerne få Maja inn i det for å se at størrelsen var ok for henne. Hun var ikke redd buret, men litt skeptisk til å gå inn i det sånn helt uten videre. Må jo starte denne burleken hjemme i stua og gjøre det skikkelig der. I dag ble det alt for mye lokking bare for å få henne inn og teste størrelsen.
Ja ja, nå reiser jeg på hytta igjen på lørdag så burleken får vente til vi kommer hjem igjen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjekt å ha deg på trening igjen. Du må huske å komme tebake når du komme hjem igjen.