onsdag 15. oktober 2008

Mer spor

La ut tre spor til Maja på noen marker rundt huset her på tirsdag. Ikke så lett å henge merkebånd i det korte gresset, men det gikk da på et vis. La ut tre bokser med pølser som slutter. Turde rett og slett ikke legge ut leker , fordi her er det såpass mye folk/unger som er rundt om kring at jeg var redd de skulle forsvinne.
Spora var på ca. 100m hver, og lå i litt over to timer før jeg gikk dem. Ogå i dag merket jeg progresjon utover i økta. Hun gikk bedre på det andre og tredje sporet enn på det første. På det andre sporet ble vi forstyrret av noen ferske pusekattspor, og fert av katten som jeg så lå rett ved steingjerdet. Da måtte jeg stoppe opp litt og holde henne igjen en liten stund, før hun igjen fortsatte greit på sporet. Hadde en del vinkler ut og inn mellom noen "traktoregg". Noen ganger tok hun vinklene fint, andre ganger sporet hun av, og jeg måtte holde henne igjen. Under det tredje sporet kom det også et par jenter som gjerne ville klappe hunden, men i dag fikk de ikke lov til det, nei. Maja var "på jobb" og lot seg heldigvis ikke forstyrre av jentene. Fikk også en liten overraskelse i det andre sporet. Jeg kom frem til dit boksen/slutten skulle være, men der var det ingen boks..... Hmmm, ble litt i villrede om jeg husket så feil.
Da ser jeg den plutselig, en ca 5 - 6 meter lenger borte på marka - tom selvfølgelig. Kanskje det var den katten jeg så som hadde gasset seg med pølsene? Eller muligens kråker eller måker som det er nok av i området her?
Heldigvis hadde jeg med meg litt godbiter i lomma som jeg fikk gitt til Maja, for hun så egentlig ganske så snurt ut .......da hun fant en tom boks.
Er rimelig godt fornøyd med denne økta. Nå må jeg bare fortsette å trene flere slike korte og godt merkede spor i løpet av ukene fremover, så håper jeg at det har effekt på Maja sin noe vinglete sporatferd.

Ingen kommentarer: