lørdag 29. november 2008

Lydighet på OD

Var en noe trøtt og fjollete gjeng som møttes til trening på torsdag. Sånn er vi bare av og til, he he. Kjekt å ha Anne og Thelma tilbake på trening igjen i dag. Litt trening ble det jo tid til også......

Jobbet med Aud Venke i kveld og ville starte med et par inkallinger. Den første var sånn bob bob. (litt nøling før hun sprang) Den andre var bob, bob, bob, bob ehhhh - viste ikke tegn til å komme på første fløyt. En bil var på vei nedover så vi måtte vente litt. Ka donderen sko nå alle disse bilane her i kveld? Vi fant ut at det måtte være noe spesielt, kanskje julebord?
Prøvde påny etterpå. Maja var treig nå og.......ja ja, sånn var det med den saken.

Utgangsstilling var neste øvelse. Startet veldig bra. Fint driv inntil foten. Så fant vi ut at jeg skulle vente på en sitt før jeg belønte. Da skar det seg gitt. Var nok ikke sålurt å begynne med noe helt nytt her. Må nok trene litt på det hjemme i stua først. Til nå har jeg belønnet når hun når hun er kommet helt inntil foten i rett posisjon, men hvis hun tilfeldigvis har satt seg ned har jeg belønnet det og.
Nå ble Maja frustrert, ble ventet ut en stund. Hun prøvde seg på en del andre atferder og bjeffet, men til slutt gikk hun lei og meldte seg helt ut og gadd ikke mer....
Tok en pause og fant ut at neste runde fikk bli med belønning av riktige posisjoner stående ved min side.

Siste økt trente vi alle alene. Folk var trøtte, kalde og ville ha en kjapp økt før turen.
Jeg trente på utgangsstillingen, dekk, fvf baklengs og forlengs. Prøvde og på en rygging, men da var Maja helt opphengt i "klosseøvelsen" og ville bare svinge rundt inntil meg. En fin økt ble det med godt fokus, spesielt i fvf fremover. Det eneste jeg så var at hun har begynt å gå litt lenger fra meg enn før. Det har hun igrunnen begynt med etter at jeg startet å belønne med venstre hånd........hmm. (tror jeg)

Fin felles rusletur som avslutning på kvelden.

2 kommentarer:

Aud Venke sa...

Eg hugsa ikkje at den første innkallinga var så dårleg? Men resertempo hadde ho ikkje.

Du var kjempegod som figurant på lausbittmelding på Ekko. Han blei jo skikkeleg gira. Takk.

Anonym sa...

Å fysjameg.Kim e det så komme å forstyrre dåkke i treningå da??? Julabord og andre forstyrrende aktiviteter kan dei vel ta på ein onsdag.