lørdag 9. januar 2010

I gang med torsdagstrening igjen.

Etter en god og lang juleferie, var det på an igjen med årets første torsdagstrening. Kurset med Arne starter ikke før neste torsdag, men vi var tre stk (Torhild, Aud Venke og meg) som trosset kulden og ville trene litt i kveld. Vi stilte "godt polstret" på OD kl 18.30.

Vi ville alle fokusere på div. grunnferdigheter som blir "tema" hos Arne neste gang. I tillegg hadde Aud Venke og meg en meldingsøkt hver.

Meldetrening
Startet med meldetreningen. Holdt meg på p-plassen i dag. Første gikk veldig bra. Fint ut, hentet bittet og inn igjen i grei fart.
På andre repetisjon prøvde hun først å få belønning med en gang hun kom ut, men tok til slutt bittet og returnerte greit.
På siste rep. satt Aud Venke litt oppi ei snøfonn. Da tok hun ikke bittet som lå i snøen. Hun ville gjerne ha belønning hos Aud Venke,  men da det ikke nyttet kom hun tilbake til meg - uten bittet. Da sendte jeg henne bare rett ut igjen og denne gangen gikk det fint.
Hun hadde fine avleveringer på alle, godt fornøyd med det og stoppet der.

Grunnferdigheter
Jeg valgte å starte med å klikke for frivillige sitt, dekk og stå foran meg. Maja var fokusert og ivrig. Jeg klikket for alle disse tre etterhvert som hun tilbød dem. Hun prøvde seg jo med litt "bamse" innimellom, men fikk ikke uttelling for det i dag. Vi trente alle hver for oss, og bare med småpauser innimellom, fordi det var så kaldt at det var greit å holde seg litt i bevegelse. Maja måtte få på potesokkene etter en stund, da hun tydelig ble kald på beina. (kuldekramper, der hun begynner å løfte opp bena etter tur)
Trente også en del fri ved fot, utgangsstilling og stå under baklengs gange. Syns det ble en veldig god treningsøkt i dag, og er godt fornøyd med intensiteten til Maja.

Gikk en rusletur med Aud Venke til slutt for å få litt "liv" i "stivfrosne" tær. Hendene blir også veeeeldig kalde under trening da det ikke er så lett å klikke og belønne med polvotter på. Takk for en koselig trening. : )

Ingen kommentarer: