lørdag 10. april 2010

Endelig (snøfri) trening igjen på området på Sviland

Mandag 2. påskedag møttes vi en gjeng på området på Sviland for litt trening. Jeg la ut et spor til Maja oppe i skogen før jeg kjørte ned for å møte de andre. Dette er faktisk det første sporet vårt etter at snøen forsvant. Fikk ikke laget sporlogg desverre for GPS'en hadde ikke mer batteri da jeg tok den frem for å sette den på.

Det var Silje, Aud Venke, Torhild, Marit, Jan Inge og meg som hadde lyst å få trent litt. Selv ville jeg kun fokusere på litt meldetrening, i tillegg til sporet.

Her er de andre i full gang:

E det "hi five" Torhild trene på mon tro...

Selma er blitt dreven på å tilby atferder

 Punky leker med Aud Venke som skal være figurant under budføring

 Fikk to gode økter med melding. Aud Venke var figurant for meg. Starten var ikke helt bra. Hun vimset rundt, tisset litt og snuste. Burde nok luftet litt først ja. Hun er fortsatt noe treig ved innkomstene fra fig. Må liksom vente litt der i håp om at belønningen skal komme med en gang. Ble noe bedre etterhvert. Må muligens hjelpe henne litt med å rope innimellom for å få henne kjappere inn. Hmm, men hun må jo ikke bli avhengig av det heller, så det er kanskje ike så lurt??? Ikke så lett med den (kjedelige)  meldetreningen nei..........

Era er satt i bilen for en pause

Pia håper på belønning og Ekko vil ikkje inn i bilen

Etter ca tre timer og alle hadde forlatt området kjørte jeg opp for å ta sporet. Det var vel ca 3-400 m langt tror jeg og var kun merket ved start, der jeg krysset elva og slutten. Trodde vel egentlig hun skulle ta det litt med ro,  men dengang ei. Det var full fart. Rotet litt i starten, litt sirkling her. Etter det gikk det greit avgårde i høyt tempo. Egentlig alt for høyt. Jeg må prøve å holde henne litt igjen tror jeg fremover. Hun er nok mer unøyaktig når hun går så fort.
Men hun krysset elva akkurat der hun skulle og fant slutten uten problemer. : ) Kjekt å gå spor igjen!!!!

Her har Maja funnet slutten

Ingen kommentarer: