lørdag 24. mars 2012

Nyyyydelig treningsdag i Sælandskogen

Åååå, hvor deilig det er med fint treningsvær. ; )  Det var Gry med Silja, Kari L. med Nicole og meg og Maja som ville ut å trene i Sælandskogen i dag. Kjørte avgårde i tåke hjemmefra, men den forsvant ca rundt Figgen tenker jeg. Var et par tre biler på p - plassen allerede da vi kom, så vi valgte å trene innerst i skogen da vi også regnet med at der ville komme flere folk her på en slik dag.

Var litt smålate og satt en stund og nøt været før vi kom oss igang med treningen. Jeg ønsket å være sistemann ut for da er løypa litt mer tråkka enn i starten. ; )  (Vi gadd nemlig ikke gå helt inn og tråkke før vi begynte.... )

Her er Kari og Nicole klare til dyst

Så var det Gry og Silja sin tur


Planen i dag var å fortsette med blindslagtreningen. Vi var jo bare tre stk og da er det jo litt verre synes jeg å få trukket inn og plassert ut figuranter og slikt, men men det fikk vel gå på et vis allikevel. Planla økta som følger:  FF - B - FF - B - FF (evt flere F hvis mulig på slutten) Når vi starter helt innerst i skogen er det ei kort løype pga at veien blir så nær etterhvert.

Her er det min tur. På vei innover mot løypa med planen for økta klar. (lappen jeg holder) 
Jeg er godt forberedt og godt organisert (utstyrsmessig) påstår de andre, he he. 

Det gikk derimot ikke helt etter planen.......he he.
Sendte Maja ut på første slag på Kari, men hun løp ut rett foran henne på feil side av trekken, og det ble derfor et fint blindslag allerede på første slaget. Men hun trakk  fint fremover og kom innover mot midtlinja igjen. Jeg hadde jo ikke fått plassert ut Gry enda, så jeg måtte stoppe Maja på midtlinja, mens Gry fikk tid til å løpe ut der hun skulle være. Jeg oppholdt Maja med litt deilig leverpostei,  mens Gry kom seg på plass. Sendte så på Gry. Da løper hun plutselig fremover og tar avgårde over midtlinja og over på feil side. He he, måtte rope en del på henne for å avbryte henne på vei ut på feil side. Sendte henne så på nytt i riktig retning. Hun løp litt på skrå bakover først, men trakk så frem og fikk funn på Gry her.

Så tok jeg et funn til på Kari som nå hadde trukket frem, mens Gry belønnet Maja. Denne gangen løp hun litt på skrå fremover, men trakk bakover der ute og fikk allikevel funn på Kari.
Nå trakk jeg Gry inn til midtlinja fordi jeg ville ha et nytt blindslag på andre siden. Så gikk jeg for å hente Maja hos Kari. Da fikk Kari litt mer tid på seg til å trekke frem til neste sted, der Maja skulle få funn etter blindslaget.
Gry stod på midtlinja og ventet mens jeg hentet Maja. Det ser faktisk ikke ut som Maja tenker over at figgen står på midtlinja...... hun løper allikevel ut på blindslaget. : )

Her ble det en del løping der ute og jeg kunne se at Maja løp bakover for å lete etter figurant. Hun er vekke ganske lenge og jeg rakk å få lokalisert hvor Kari lå, for å sende rett på henne på neste slag. Hun lå ganske nær midtlinja, men det var også planen slik at jeg er sikker på å få funn slik at Maja får belønning for blindslaget.
Passeringen ble ikke så tett på meg som ønskelig, og hun kom jo litt bakfra fordi hun hadde løpt bakover i løypa også for å lete etter figuranten der, men men det ble greit funn på Kari iallefall.
Nå ble Gry sendt ut igjen og jeg kjørte tre til funn på slutten før jeg avsluttet.

Jeg ser jo at det blir litt sånn "villmannsløping" på Maja på en del av blindslagene, så jeg må nok ha en del fokus på fremtrekk i tiden fremover. Passe på vinden og utnytte denne til å få trent gode fremtrekk.

Ellers er jeg fornøyd med økta. Hun ble varm i dag og har ikke det største tempoet mot slutten, men det er ikke så viktig med Maja synes jeg, bare hun går og ikke stopper. Kanskje jeg også i videre trening skulle hatt en og annen påvirkning på Maja for å "friske opp" å løpe rett ut??  (hun skrår litt mye innimellom synes jeg) Og når jeg tenker meg om er det leeenge siden hun har fått noe påvirkning utenom vind da, som hun jo får der trekken står rett vei.

Så da ble økta slik som dette i dag:  B - FF - B - FFFF.

Det ble med en økt i dag og hadde en herlig og lang lunsj i sola på p - plassen før jeg vi avsluttet med en liten tur. Forresten tror jeg aldri jeg har sett så mange biler før her ute. P - plassen var helt full og folk kom og gikk til stadighet. Skikkelig folksomt med andre ord. ; )

Ingen kommentarer: