fredag 29. mai 2009

Oppdatering etter veterinærbesøk

Kom akkurat hjem fra vet'en.
Det var verken ormebitt eller en vridning/forstuning. Det var rett og slett en betent byll mellom tærne. Er visst noe som bare kan komme av seg selv. Men hunder som har hudplager allergier er visst ekstra utsatt. De kan eks reagere allergisk overfor hårsekkmidd som er noe alle hunder visst har.
Maja har jo ikke allergi som jeg vet om, så det kan visst bare komme av seg selv også. Var visst ikke så uvanlig. Men det har lang behandlingstid. 6 uker på antibiotika + fotbad i 10 min hver dag med en antibakteriell shampo. Hvis det sprekker blir det litt verre for da må jeg holde såret rent og tørt og bruke bandasje potesokk. Men hun trodde ikke det ville skje med Maja fordi jeg hadde kommet så tidlig til behandling. Men hun skal ikke slikke på det, så der kan jeg jo få en utfordring. Jeg hater de der kragene og vil prøve bare med bandasje/sokk på for å unngå slikking. Skal tilbake for ny sjekk om tre uker.

Regner med jeg kan gå tur om noen dager, hvis hun ikke halter da. Puh, jeg er veldig glad jeg gikk for å sjekke dette i dag, og ikke ventet. Takk til deg Silje som oppfordret meg til det.
Og så er jeg veldig glad det ikke var ormebitt eller ledd/muskelskade. : )

Maja ligger forresten rett ut her og sover etter å ha vært dopa ned, så det blir nok en rolig ettermiddag/kveld. Hun blir som regel helt utslått av bedøvelsen ganske lenge. Ingen pesing i bilen hjem heller, he he. Og nå fikk jeg kjøpt inn både exspot og "makkakur" så er det gjort også.

4 kommentarer:

Tone sa...

Ja, det var bra det ikke var verre :-)
Håper hun blir god nok til å være med på litt tur i pinsen.

Elisabeth sa...

Det e bra Maja e ein rolig hund. Kan tenke meg det kan varra temmelig vanskelig å ha en aktiv hund i fotbad i 10min. Se for deg showet med 10 min.fotbad på Scotty hver dag. Det hadde nok vært et syn :-)Håpa det at du får det te og at alt detta går over fort.

Gro sa...

Ja Maja e rolige, men det med fotbad var ikke så lett alikevel.....
Fant derfor ut at jeg ville prøve å shape henne til å sette foten oppi skåla. Gikk ganske bra, kom helt til at hun la labben oppi hånda mi mens hånda var i vannskorpa. Men da var det stopp, hun ville ikke sette foten i hånda da den var under vannet.
Hadde ikke tålmodighet til mer i dag og fotbad måtte vi jo ha, så det ble i dag til at jeg pakket foten inn i dynka tørkerullpapir og helte på en del vann underveis, mens hun lå i dekk. Vanskelig når hun skal sitte så lenge som 10 min med foten oppi. Får se hva vi får til i morgen...

Aud Venke sa...

Stakkars uheldige Maja! Men kanskje gamal overtru med at det skjer 3 ting slår inn her slik at det ikkje blir meir? :). Ulvakloa, glasskår og dette. Altså blir det ikkje meir skader på henne på lang lang tid ;)

Eg hadde slitt med å få den der kjekkasen min til å drive med fotbad. Stå på og god betring til Maja.

PS: Nydeleg bilete i headingen!