torsdag 14. oktober 2010

Høstferie Tjørn forts.........

Mandag var jeg alene igjen, men fikk beskjed om at Roald ville kjøre guttene opp til kvelden. Flott da kunne jeg få bli litt lenger her oppe. Hadde som sagt litt småskyer her da jeg gikk avgårde på tur oppover mot Merstadvatnet. Der blåste også litt så i dag var det greit å tutle rundt her oppe på andre siden av vatnet, litt i ly for vinden. Skyene som var forsvant etterhvert helt og det ble nok en flott dag. : )

Her hadde jeg en pause

Gikk opp på en liten topp her bak og fikk flott utsikt over området her.



Høstfarger

Om kvelden ble det nok en nydelig solnedgang som kunne nytes utenfor hytta.

Tirsdag fikk jeg Eirik med meg på en liten tur opp på Trollarinda. En fin soldag dette også, men med litt mer vind så litt kaldt var det på toppen her.

Maja har skjønt hvor hun muligens kan få seg en matbit

Etter turen tok jeg en handletur til Vikeså. Havna rett oppi asfaltarbeider så det tok både år og dag før jeg kom meg hjem igjen. Lange køer begge veier. Om kvelden ble det hjemmelaget pizza som stod på menyen.

Onsdag tok jeg en tur alene igjen. Gutta ville heller være inne i hytta. Der var overskyet og kald vind, men litt solglimt innimellom. Gikk opp mot Merstadvatnet først og tok stien videre langs vatnet på høyre side. Her er det jommen vokst opp litt "skog" etterhvert. Rart å se.

Maja på vei mot "skogen"

Et par store steiner gir god ly for den kalde vinden 

Videre tok jeg til høyre oppover skaret. Tungt å gå der det ikke er sti, men traff jo på stien litt lenger oppe i lia. Etter å ha kommet opp i skaret tok jeg til høyre langs med skråningen her. Ganske steinet og ulendt her så derfor gikk jeg opp på toppen hvor det var lettere å gå. ikke lett å se på kun GPS hvordan terrenget er. Der var ganske bratt ned på andre siden ned mot Mytevatnet.  Måtte gå et stykke oppå toppen før jeg fant en farbar vei ned mot vatnet. Det var skikkelig kaldt oppå her. Savnet faktisk vanter som jeg jo ikke hadde tatt med meg.
Gikk rundt vatnet og fant et sted bak en stein der jeg fikk litt ly og kunne ha litt pause.

God vind oppå heia i dag

Her ser vi bortover mot Stemmetjørna

Gikk så bort til stien på nedsiden av Trollarinda og fulgte denne tilbake til hytta. Nå ser det ut til at det blir hjemtur på torsdag. Yngstemann vil gjerne på fotballtrening. Jeg har jo virkelig hatt ei flott uke her oppe. Tenk å få så mange dager med flott vær. Det er jammen ikke ofte. : ) Må være godt fornøyd med det.

Flere bilder fra høstferien på Tjørn finner du her.

Ingen kommentarer: